8.1 Tilausvaiheessa asiakkaana voit valita noudon tai kotiinkuljetuksen. Kummassakin toimitusmuodossa vastuu tarkan toimitusosoitteen jättämisestä S-kaupoille kuuluu asiakkaalle. Verkkokaupassa järjestelmä ei tarkista tarkkaa toimitusosoitetta eli täytäthän osoitteen huolellisesti. Huomioithan, että emme toimita tilauksia saaristoon. Toimitusalueissa voi olla myös muita kauppakohtaisia rajauksia, nämä ilmoitetaan tilausvaiheessa toimittavaa kauppaa valittaessa.
8.2 Mikäli toimituksen loppuunsaattaminen ei onnistu sinusta johtuvasta syystä (esimerkiksi tilanteessa, jossa kukaan ei ole vastaanottamassa tilausta sovittuna toimitusajankohtana), veloitamme lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Mikäli et ole vastaanottamassa tilausta sovittuna toimitusajankohtana, koitamme tavoitella sinua kerran ja sopia kanssasi jatkotoimenpiteistä. Jos kotiinkuljetettava tilaus on maksettu etukäteen, se voidaan jättää oven taakse, tällöin vastuumme tavaroista ja niiden kylmäketjusta päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat toimitusosoitteeseen. Tuotteiden jättö oven taakse ei ole mahdollista robokuljetuksissa, sillä asiakkaan on oltava vastaanottamassa robottia ja avattava robotti omalla sovelluksellaan. Jos toimitus palautuu myymälään, asiakas vastaa kaikista palautuksesta aiheutuneista kustannuksista, joita ovat kuljetus- ja käsittelykustannukset, jälleenmyyntikelvottomien tuotteiden hinta sekä tehdyn lisätyön hinta alkaen 9,90€.
8.3 Mikäli tilaus päätyy takaisin toimipisteeseen sinusta johtuvasta syystä, kauppa ei takaa, että ostoksesi toimitetaan tai ovat noudettavissa enää myöhemmin. Jos tilausta ei toimiteta sinusta johtuvasta syystä ja tilauksesi tuotteet palautuvat myymälään, palautamme sinulle tilauksesta maksamasi hinnan vähennettynä palautuksesta aiheutuneilla kustannuksilla (kuljetus- ja käsittelykustannukset, jälleenmyyntikelvottomien tuotteiden hinta sekä tehdyn lisätyön hinta alkaen 9,90€).
8.4 Mikäli haluat, että tuotteet jätetään ovellesi, pyydämme sinua kirjoittamaan tästä erillisen maininnan jo tilausta tehdessäsi Verkkokaupan lisätietoja kuljettajalle -kohtaan. Tällöin vastuumme tavaroista ja niiden kylmäketjusta päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat oven taakse. Näissä tapauksissa edellytämme, että tilaus on maksettu etukäteen. Huomioithan, että robokuljetuksia ei voida jättää oven taakse, vaan ne tulee aina vastaanottaa henkilökohtaisesti.
8.5 Mikäli haluat muuttaa tilauksesi toimitusaikaa, teethän sen tilauksen muokkauksen sulkuaikaan mennessä. Kotiinkuljetusajan muuttaminen toimituspäivänä ei enää ole mahdollista, sillä reittimme on jo lukittu seuraaville jakokierroksille. Jos samalle päivälle varaamasi toimituksen kotiinkuljetusaika ei sinulle käy, peruthan tilauksesi ja teet uuden tilauksen haluamallesi uudelle ajankohdalle. Huomioithan, että pikatoimituksissa ei ole muokkaus- eikä perumismahdollisuutta.
8.6 Jos toimitus jostain syystä myöhästyy, olemme sinuun yhteydessä. Kauppa voi tarvittaessa vaihtaa toimittavaa myymälää, jotta tilaus saadaan käsiteltyä poikkeavissa tilanteissa.
8.7 Noutotilaukset kerätään myymälän takavarastoon tai noutolokerikkoon viimeistään valitun noutoaikaikkunan alkuun mennessä. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme sinulle ilmoitusviestin sähköpostiisi ja noutolokeron koodin viestillä. Mikäli et pääse hakemaan tilaustasi sovitussa noutoaikaikkunassa, voimme veloittaa sinulta palautukseen liittyvät kulut (katso 8.3).
8.8 Robokuljetuksissa kerralla kuljetettavien tuotteiden määrä rajoittuu noin kahteen ostoskassiin tuotteita. Huomioithan tämän valitessasi kuljetusmuotoa. Jos tilaamasi tuotteet eivät mahdu yhteen robottiin, myymälähenkilökuntamme jättää tilauksesta pois osan tuotteista ja nämä tuotteet hyvitetään sinulle automaattisesti asiakaspalvelumme kautta.