Tuotteet

Ensitilaajan ohjeet

Hei ja tervetuloa S-kaupat ruoan verkkokauppaan! Tälle sivulle olemme koonneet ohjeet siitä, miten voit helpottaa arkeasi tilaamalla ruokaostokset kätevästi vaikka kotisohvalta.

Voit tehdä ostoksesi verkkoselaimella tai S-kaupat-sovelluksella. Tutustu rauhassa palveluumme ja tilausohjeisiin ennen ensimmäisen tilauksen tekoa.

Näin teet ostokset:

1. Kirjaudu S-käyttäjätilillesi

Suosittelemme aloittamaan palveluun sisään kirjautumalla. Kirjautuneena saat ostoksista Bonusta ja tekemäsi tilaukset tallentuvat tilaushistoriaasi. Voit tehdä tilauksen myös kirjautumattomana, mutta silloin ostoksistasi ei kerry Bonusta.

Jos sinulla ei ole vielä S-käyttäjätiliä, voit luoda sellaisen. Siirry luomaan S-käyttäjätili.

Aloita ostosreissu selaimessa klikkaamalla oikeasta yläkulmasta ihmishahmoa muistuttavaa ikonia ja valitse joko ”Kirjaudu”- tai ”Luo S-käyttäjätili” -painike. Sovelluksen ensikäyttäjänä saat näytöllesi suoraan ehdotuksen kirjautumisesta.

2. Valitse itsellesi sopiva toimitustapa

Toimitustavan valinnan löydät selaimen oikeasta ylälaidasta, sovelluksessa saat toimitusvaihtoehdon valinnan suoraan, kun olet tekemässä ensimmäistä tilaustasi.

Syötä hakukenttään osoite, johon haluat saada tilauksesi. Ehdotamme sen perusteella sinulle saatavilla olevia toimitustapoja. Voit lukea lisää noudon, kotiinkuljetuksen tai robokuljetuksen eroista ja lopulta valita niistä sinulle sopivimman vaihtoehdon.

3. Valitse joko nouto- tai toimitusaika tai robotin kuljetuspiste

Nouto ja kotiinkuljetus

Valitse ensin päivämäärä, jolloin haluat saada tilauksesi. Sen jälkeen näet listana noutopisteet tai kotiinkuljetuksen saatavilla olevat vaihtoehdot.

Suosittelemme valitsemaan suoraan nouto- tai toimitusajan. Jos olet kirjautunut asiakas, pidämme ajan varattuna koko ostosreissusi ajan. Aika kannattaa valita, koska näet silloin valikoimassa olevat tuotteet ja niiden hinnat oikein. Jos ohitat nouto- tai toimitusajan valinnan, voit tehdä sen koska tahansa myöhemmin.

Jos tarjolla on noin tunnissa tilauksesta saapuvia pikanouto- tai pikatoimitusvaihtoehtoja, tunnistat ne lyhyestä nouto- tai toimitusajasta sekä pikatilauksen kuvakkeesta.

Robokuljetus

Valittuasi S-kaupat-sovelluksesta toimitustavaksi robokuljetuksen, siirry hyväksymään kartalta kuljetuspiste tai muokkaa sitä itsellesi sopivaksi. Robotti rullaa tuotteet valitsemaasi pisteeseen noin tunnin kuluessa tilauksen teosta. Robokuljetus sopii siis parhaiten niihin hetkiin, kun haluat tilauksesi nopeasti.

4. Täytä ostoskorisi tuotteilla

Tuotteet-valikosta löydät kätevästi verkkokaupan koko tuotevalikoiman. Voit myös hakea tuotteita suoraan haulla tai poimia tuotteita etusivun ehdotuksista. Saat lisättyä tuotteita ostoskoriisi haluamasi määrän “+”- ja “–”-painikkeilla.

Vinkki! Tässä vaiheessa kannattaa olla tarkkana siitä, oletko valitsemassa kappaleita vai kiloja, sillä tämä vaihtelee tuotteittain.

5. Tee korvauspäätökset

Saat itse päättää, annatko meille luvan korvata tuotteita, jos jokin tuote on loppu verkosta. Voit sallia tai kieltää kaikkien tuotteiden korvaamisen tai tehdä päätöksen jokaisen tuotteen kohdalla erikseen.

Voit myös jättää tuotekohtaisia toiveita tai kommentteja keräilijälle. Esimerkiksi “pieniä tomaatteja”, “vaaleankeltaisia banaaneja” tai “saa korvata vain kotimaisilla tuotteilla”.

6. Tarkista tilauksesi ja siirry kassalle

Kun painat ”Siirry eteenpäin”-painiketta sivun oikeassa alareunassa, pääset vielä tarkistamaan ostoskorisi sisällön. Sovelluksessa voit painaa ”Ostoskori”-painiketta ja tehdä saman.

Seuraavaksi siirry kassalle, jossa pääset täyttämään yhteystietosi ja valitsemaan, oletko yksityis- vai yritysasiakas. Jos et ole vielä valinnut noudon tai kotiinkuljetuksen aikaa, valitse se viimeistään nyt.

7. Valitse maksutapa

Tarjolla olevat maksutavat saattavat vaihdella valitsemasi myymälän mukaan. Voit aina maksaa tilauksesi korttimaksulla verkossa. Joissakin myymälöissä voit maksaa tilauksen myös toimituksen yhteydessä. Yritysasiakkaille on lisäksi laskutusmahdollisuus.

Jos valitset ”Korttimaksu verkossa”, voit maksaa tilauksesi pankki- tai luottokortilla. Huomaathan, että korttisi tarkat tiedot voit täyttää vasta painettuasi ”Tee tilaus” -painiketta. Täytä tiedot ja tallenna ne.

Vinkki! Jos sinulla on käytössäsi yhdistelmäkortti, löydät pankkikortin numeron ja CVC-turvakoodin kortin kääntöpuolelta.

Tässä vaiheessa tarkistamme kortin tiedot, mutta lopullisen veloituksen teemme vasta kun olemme keräilleet tuotteet.

Olemme siirtyneet verkkomaksuissa uuteen todennusversioon, jonka ansiosta sinun ei välttämättä tehdä vahvaa tunnistautumista jokaisella tilauskerralla. Pankki tekee aina päätöksen tunnistamisen tarpeellisuudesta kyseiselle ostotapahtumalle.

8. Viimeistele tilaus

Kun olet tehnyt tilauksen, saavut vahvistusnäkymään. Noutoja ja kotiinkuljetuksia voit useimmiten muokata ja perua myös tilauksen teon jälkeen, pikatilauksia sekä robokuljetuksia puolestaan et.

Jos muokkaus on mahdollista, näet viimeisen muokkausajankohdan tilausvahvistuksesta. Pääset muokkaamaan tilausta suoraan tilausvahvistusnäkymästä, sisäänkirjautuneena ”Tilaukset” -sivulta tai sähköpostiin lähetetyn tilausvahvistusviestin kautta.

Jos teet muutoksia tilaukseesi, muista aina vahvistaa ne: siirry tilaustietoihin ja tallenna muutokset. Muista myös tarkistaa, että olet kirjautunut sisään. Näin saat Bonusta myös lisäämistäsi tuotteista.

Vinkki! Kun haluat tehdä uuden tilauksen, voit kopioida aiemman tilauksesi tuotteet ostoskoriin ja käyttää niitä uuden tilauksen pohjana.

Mukavia ostoshetkiä!