Maksaminen

Miten voin maksaa tilaukseni?

Tarjolla olevat maksutavat saattavat vaihdella valitsemasi myymälän mukaan. Voit aina maksaa tilauksesi korttimaksulla verkossa. Yritysasiakkaille on lisäksi laskutusmahdollisuus.

Voinko maksaa S-Business-kortilla?

Voit maksaa myös S-Business kortilla. S-Business-kortti on S-ryhmän täysin kuititon yrityksien maksukortti. Lue lisää täältä

Miten verkkomaksaminen toimii?

Kun valitset maksutavaksi Korttimaksu verkossa ja painat Siirry maksutietoihin, ohjaamme sinut täyttämään maksukorttisi tiedot. Tässä vaiheessa kortin tiedot tarkastetaan. Lopullisen veloituksen teemme kortiltasi, kun tilauksen tuotteet on kerätty.

Voinko tallentaa maksukorttini tiedot?

Kirjautuneena käyttäjänä voit tallentaa maksukorttisi seuraavia ostokertoja varten. Valitse kassalla kohdasta Maksaminen, että haluat tallentaa kortin. Tämän jälkeen siirry maksutietoihin lisäämään kortin tiedot ja hyväksymään tilauksesi. Syötä haluamasi pankki- tai luottokortin tiedot maksupalveluun ja paina Maksa. Korttisi tiedot on nyt tallennettu S-käyttäjätilillesi seuraavia ostokertoja varten.

Seuraavilla ostokerroilla sinun ei tarvitse näpytellä korttisi tietoja. Jos olet tallentanut useita maksukortteja, voit valita kassalla millä kortilla haluat tilauksen maksaa. Huomioithan, että pankki voi edelleen vaatia maksun yhteydessä vahvan tunnistautumisen tai turvakoodin lisäämisen.

Miten tallennan useita maksukortteja?

Jos olet jo lisännyt maksukortin, voit tallentaa uuden maksukortin aina uuden tilauksen yhteydessä. Avaa kassalla kohdassa Maksaminen pudotusvalikko, jossa näet jo lisäämäsi maksukortin tiedot. Valitse tämän jälkeen Käytä uutta credit- tai debit-korttia. Valinnan jälkeen siirry maksutietoihin lisäämään uuden kortin tiedot ja hyväksy kortti painamalla Rekisteröi. Maksukortin vaihtaminen vahvistettuun tilaukseen on mahdollista aina tilauksen keräilyyn asti.

Huomioithan, ettemme tee kortille katevarausta tilauksen teon yhteydessä. Varmistathan siis, että toimituspäivänä maksukortilla on ostosten verran rahaa. Tarkista myös, etteivät kortin maksurajoitukset estä maksua.

Voinko vaihtaa maksukorttia?

Maksukortin vaihtaminen on mahdollista siihen asti, kunnes tilaus on otettu keräilyyn. Muokkaa tilausta ja siirry tilaustietoihin. Valitse tilaustiedoista Maksaminen ja valitse 'vaihda maksukortti'. Voit lisätä uuden maksukortin tai valita jonkin aiemmin tallennetuista maksukorteistasi. Vaihdettuasi kortin, vahvista valinta tallentamalla tilausmuutokset. Tämän jälkeen sinut ohjataan maksusivulle.

Huomioi, että maksukortin vaihtamisen kesken jättäminen poistaa jo olemassa olevan kortin tilaukselta. Kortin pystyy lisäämään uudelleen tilausta muokkaamalla.

Minua ei tunnistettu ostamisen yhteydessä, onko maksaminen turvallista?

Verkkomaksuissa on siirrytty uuteen todennusversioon. Nykyisin pankeilla on mahdollisuus arvioida kunkin oston yhteydessä, voidaanko ostos hyväksyä ilman asiakkaan tunnistamista. Mikäli pankki arvioi maksun vähäriskiseksi, erillistä tunnistautumista ei välttämättä vaadita. Vastaavasti jos pankin mukaan maksuun liittyy kohonnut väärinkäytön riski, asiakasta pyydetään vahvistamaan maksu pankin tunnistautumisvälineillä. Asiakasta pyydetään tunnistautumaan säännöllisesti myös vähäriskisiksi arvioitujen maksujen yhteydessä, jotta pankki voi varmistua siitä, että asiakkaan tunnistus- ja tilinkäyttövälineet eivät ole päätyneet vääriin käsiin. Tunnistautumiseen liittyvät käytännöt vaihtelevat pankeittain.

S-Pankin korttien varmentamisessa mahdollisesti vaaditaan CVV -lukua. Ongelmatilanteissa tarkistathan, että olet syöttänyt oikean CVV-luvun. Lisätietoja löydät täältä

Miten veloitus tapahtuu?

Lopullisen veloituksen teemme, kun tilauksen tuotteet on kerätty. Varmistathan, että valitsemaasi maksukorttiin liitetyllä tilillä on toimituspäivänä ostosten verran rahaa. Tarkista myös, etteivät kortin maksurajoitukset estä maksua.

Mikäli joudumme muuttamaan toimitustapaa tai ajankohtaa johtuen asiakaslähtöisestä syystä, kuten esimerkiksi maksukortin maksuasetukset eivät ole kunnossa tai et ole ottamassa toimitusta vastaa sovittuna ajankohtana, niin alkuperäinen toimitusmaksu jää voimaan. Kauppa ei siis ole velvollinen palauttamaan muutoksesta aiheutuvaa erotusta toimitusmaksuissa.

Saanko tilauksesta Bonusta?

Kun teet tilauksen sisäänkirjautuneena S-käyttäjätilillä, saat tilauksista Bonusta. Jos olet tallentanut S-Etukortin asiakasomistajanumeron S-käyttäjätilillesi, Bonukset kirjautuvat verkkomaksuissa automaattisesti. Ilman sisäänkirjautumista tilauksista ei kerry Bonusta.

Jos et ole lisännyt Bonuskortin tietoja vielä kirjautumisvaiheessa, voit muokata tietojasi painamalla ihmishahmo-ikonia sivun oikeassa yläkulmassa ja tämän jälkeen Oma profiili -painiketta. S-käyttäjätilin omissa tiedoissa pääset muokkaamaan tietojasi.

Jälkikäteen Bonuksien kirjaaminen ei onnistu tilauksille, jotka on tehty kirjautumattomana. Poikkeuksena tilanteet, jossa kirjautumattomuus on johtunut järjestelmävirheestä.

Bonus ei myöskään kerry yrityksille tehdyistä tai yrityskortilla maksetuista ostoista.

Kun maksat tilauksen S-Pankin credit- tai debit-kortilla kerrytät ostoista myös maksutapaetua. Maksutapaedun kirjautumisessa voi esiintyä pinetä viivettä.

Paljonko tilaaminen maksaa?

Tuotteiden hinnat ovat verkkokaupassa samat kuin keräilyhetkellä myymälässä. Tämän lisäksi maksat vain keräyksestä, toimituksesta ja pakkausmateriaaleista. Kotiinkuljetuksen ja noudon hinnat vaihtelevat hieman valitsemasi kaupan perusteella.

Millä perusteella punnittavien tuotteiden hinta lasketaan?

Kun tilaat punnittavia tuotteita, kuten hedelmiä ja vihanneksia, näet verkkokaupassa arvion tuotteen hinnasta valitsemasi määrän mukaan. Lopullinen hinta lasketaan vasta, kun tuote kerätään ja punnitaan kaupassa. Maksat siis aina vain kerätyistä tuotteista, samalla tavalla kuin jos kävisit itse kaupassa.

Olen saanut etukoodin. Voinko käyttää sen S-kaupoissa?

Voit käyttää S-kauppojen etukoodia. Foodie.fi ruoan verkkokauppaan annetut etukoodit käyvät S-kaupoissa, kun teet tilauksen viimeistään 31.3. Huomaathan, että kauppa ei hyvitä ylimenevää osuutta, jos etukoodin arvo on suurempi kuin ostosten loppusumma.

Saanko Food Market Herkun tilauksista Stockmannin kanta-asiakaspisteitä?

Kyllä, voit kerryttää Food Market Herkun tilauksista vaihtoehtoisesti Stockmannin kanta-asiakaspisteitä. Lisää Stockmann kanta-asiakas numerosi kassalla yhteystiedot kohdassa.