herokuva

Ensitilaajan ohjeet

Hei ja tervetuloa S-kauppoihin! Tälle sivulle olemme koonneet ohjeet siitä, miten voit helpottaa arkeasi tilaamalla ruokaostokset kätevästi vaikka kotisohvalta.

Kun saavut verkkokauppaan ensimmäistä kertaa, suosittelemme tutustumaan kauppaan ja valikoimaan kaikessa rauhassa. Olennaisimmat toiminnot on sijoitettu sivun ylälaitaan, ja oikealla näet oman ostoskorisi.

Näin etenet kaupassa kätevimmin:

1. Kirjaudu S-kauppoihin S-käyttäjätilillä

Suosittelemme aloittamaan ostamisen kirjautumalla sisään palveluun. Jos sinulla ei ole vielä S-käyttäjätiliä, pääset luomaan sen täältä tai sivun oikeasta yläkulmasta klikkaamalla ihmishahmoa muistuttavaa ikonia ja tämän jälkeen Luo S-käyttäjätili -painiketta.

Kirjautuneena saat ostoksista Bonusta ja S-kaupoissa tekemäsi tilaukset tallentuvat tilaushistoriaasi.

Voit tehdä tilauksen myös kirjautumattomana, mutta silloin ostoksistasi ei kerry Bonusta.

2. Valitse haluatko toimitustavaksi kotiinkuljetuksen vai noudon

Toimitustavan valinnan löydät oikeasta ylälaidasta.

Jos lisäät ensimmäisen tuotteen ostoskoriisi ennen toimitustavan valitsemista, pääset jatkamaan tuotteiden lisäämistä vasta kun olet valinnut sinulle sopivimman toimitustavan. Teemme näin siksi, jotta pystymme näyttämään kaikki sinua palvelevat kaupat ja oikean tuotevalikoiman.

3. Valitse seuraavaksi haluamasi kauppa

Näin näet juuri sen valikoiman, joka on saatavilla omassa kaupassasi.

4. Valitse sopiva toimitusaika tai jatka ostoksia

Seuraavaksi voit valita valmiiksi haluamasi toimitusajan tai siirtyä suoraan ostoksille. Toimitusajan voit valita milloin vain sivun oikeasta yläreunasta.

5. Täytä korisi tuotteilla

Tuotteet-valikosta löydät kätevästi verkkokaupan koko tuotevalikoiman. Voit myös hakea tuotteita suoraan haulla. Saat lisättyä tuotteita ostoskoriisi haluamasi määrän “+”- ja “–”-painikkeilla. Tässä vaiheessa kannattaa olla tarkkana siitä, oletko valitsemassa kappaleita vai kiloja, sillä tämä vaihtelee tuotteittain.

6. Kerro toiveistasi ja saako tuotteita korvata

Saat itse päättää, annatko meille luvan korvata tuotteita, jos jokin tuote on loppunut myymälästä. Voit sallia tai kieltää kaikkien tuotteiden korvaamisen tai tehdä päätöksen jokaisen tuotteen kohdalla erikseen.

Voit myös jättää tuotekohtaisia toiveita tai kommentteja keräilijälle. Esimerkiksi “pieniä tomaatteja”, “vaaleankeltaisia banaaneja” tai “saa korvata vain kotimaisilla tuotteilla”.

7. Tarkista tilauksesi ja siirry kassalle

Kun painat ”Jatka tilaukseen”-painiketta sivun oikeassa alareunassa, pääset vielä tarkistamaan ostoskorisi sisällön sekä lisäämään kommentteja. Jos sinulle tulee myöhemmin tarve muokata tilaustasi, se onnistuu tilauksen lähetyksen jälkeenkin.

Seuraavaksi voit siirtyä kassalle, jossa pääset täyttämään yhteystietosi ja valitsemaan, oletko yksityis- vai yritysasiakas.

Jos et ole vielä valinnut toimitusaikaa, valitse se viimeistään nyt. Varsinainen toimitusaika tarkentuu toimituspäivän aikana, ja ilmoitamme siitä sinulle tekstiviestillä tai sähköpostitse.

8. Valitse maksutapa

Tarjolla olevat maksutavat saattavat vaihdella valitsemasi myymälän mukaan. Voit aina maksaa tilauksesi korttimaksulla verkossa. Joissakin myymälöissä tilauksen voi maksaa myös toimituksen yhteydessä. Yritysasiakkaille on lisäksi laskutusmahdollisuus.

Kun olet valinnut ja tallentanut maksutavan, pääset kassalta maksuvaiheeseen painamalla "Siirry maksutietoihin". Ohjaamme sinut täyttämään maksukorttisi tiedot.

Voit maksaa tilauksesi pankki- tai luottokortilla. Jos sinulla on käytössäsi yhdistelmäkortti, löydät pankkikortin numeron ja CVC-turvakoodin kortin kääntöpuolelta.

Tilausvaiheessa maksukortin kelpoisuus tarkistetaan. Lopullinen veloitus tehdään vasta, kun tuotteet on kerätty.

Verkkomaksuissa on siirrytty uuteen todennusversioon. Uudesta versiosta johtuen vahvaa tunnistautumista ei tehdä enää välttämättä jokaisen tilauksen yhteydessä. Pankki tekee aina päätöksen tunnistamisen tarpeellisuudesta kyseiselle ostotapahtumalle.

9. Tee tilaus - Voit muokata tilaustasi tilausvahvistuksessa ilmoitettuun ajankohtaan asti

Tehtyäsi tilauksen saavut vahvistussivulle, jonka kautta voit muokata tilaustasi. Voit siis lisätä tai poistaa tuotteita, muuttaa toimitusaikaa tai tarvittaessa jopa perua koko tilauksen.

Tilausta voi muokata tai perua tilausvahvistuksessa ilmoitettuun ajankohtaan asti. Pääset muokkaamaan tilausta suoraan tilausvahvistussivulta, sisäänkirjautuneena Tilaukset -sivulta tai sähköpostiin lähetetyn tilausvahvistusviestin kautta.

Jos teet muutoksia tilaukseesi, muistathan aina vahvistaa ne siirtymällä kassalle ja painamalla ”Tallenna tilausmuutokset”.

Kun haluat tehdä uuden tilauksen, voit kopioida saman ostoslistan kätevästi suoraan ostoskoriin ”Tee uusi tilaus tällä ostoslistalla”-painikkeella ja käyttää sitä uuden tilauksen pohjana. Sisäänkirjautuneena pääset hyödyntämään tilushistorian kautta myös vanhempia tilauksiasi uuden tilauksen pohjana.

Toivotamme sinulle mukavia ostoshetkiä!

Katso lisää vinkkejä usein kysytyistä kysymyksistä.

In English & på svenska

Lue lisää noutopalvelusta tai kotiinkuljetuksesta